Neuroflow jako sposób usprawnienia procesów komunikowania i uczenia się dziecka

W przypadku małego dziecka niekiedy okazuje się, że zachowuje się ono tak, jakby nie słyszało. Choć podstawowe badania nie wykrywają żadnych zaburzeń - niby ono słyszy, ale nie wie co dalej zrobić z usłyszanym komunikatem, poleceniem. Dziś zajmiemy się tym tematem. Gdzie udać się po pomoc, jak przywrócić właściwe przetwarzanie przyczynowo-skutowe przekazów werbalnych? Jak przebiega terapia Neuroflow?

Czym jest zaburzenie przetwarzania słuchowego?

Zwykle nie analizujemy tego, jak to się dzieje, że słysząc dany komunikat, wykonujemy konkretną czynność. W ciągu całego dnia do ucha docierają tysiące dźwięków: z ulicy, korytarzy szkolnych, telewizora, telefonu, rozmów innych ludzi. Zakłócają one odbiór i analizę kluczowych informacji, jakie wypowiadane są w naszym kierunku. Tak też dzieje się niekiedy z dziećmi. Mówimy wtedy o zaburzeniu przetwarzania słuchowego. Niekiedy wynika ono z występowania innego rodzaju dysfunkcji  jak dysleksja, trudności w uczeniu się, SLI, ADHD, autyzm. Nadmiar bodźców słuchowych i wzrokowych utrudnia takim dzieciom codzienne funkcjonowanie. Nie mogą one przyswoić nowych rzeczy, proszą o powtórzenie polecenia. Dziecko wyraźnie ma problem z komunikacją z rówieśnikami, bywa, że woli oglądać telewizję niż rozmawiać i bawić się z nimi.

Neuroflow pomaga przywrócić właściwe nawyki słuchowe

Neuroflow jako jedna z nielicznych terapii, która dotyka obszaru zaburzeń przetwarzania słuchowego, jest sposobem na poprawę relacji rodzinnych i co ważne między rówieśnikami w otoczeniu dziecka. Nauka słyszenia w hałasie odbywać się może online, pod nadzorem rodzica, lub u nas w gabinecie. Terapia Neuroflow dostosowana do wymagań i wieku dziecka, podobnie jak stopniowane są trudności zadań do wykonywania. To sprawdzona metoda poprawy koncentracji uwagi, wyników w nauce (w pisaniu, czytaniu, uczeniu się języka obcego). U dzieci już podczas stosowania terapii zauważalne są postępy ze zrozumieniem mowy w hałasie, gwarze, czy też właściwego zrozumienia dłuższych wypowiedzi i werbalnych poleceń złożonych.