Internet

Serdecznie zapraszamy do przeczytania naszych artykułów zamieszczonych w internecie. Można dowiedzieć się z nich wielu interesujących informacji, np. związanych z zaburzeniami mowy u dzieci czy niedojrzałością emocjonalną.

twarz chłopca

XXVI MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA RÓŻNE ASPEKTY WIELODYSCYPLINARNEJ OPIEKI NAD DZIECKIEM I DOROSŁYM KLIENTEM 28-29 maja 2021, online

XXVI Międzynarodowa Konferencja INPP otwiera forum do dyskusji i wymiany wiedzy z wielu dziedzin medycyny, psychologii i pedagogiki na temat różnych aspektów rozwoju dziecka i dysfunkcji u dzieci i dorosłych. Eksperci z wielu krajów i dziedzin podzielą się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem z praktyki i badań w zakresie rozwoju neuromotorycznego, metabolizmu i odżywiania, funkcji słuchu i wzroku oraz psychiki

Czytaj więcej...

ćwiczenia na terapii

Na czym polega terapia bilateralna?

W przypadku małych dzieci rodzice zawsze martwią się, czy ich pociechy rozwijają się prawidłowo? Czy nie wymagają pomocy specjalisty? W przypadku dolegliwości somatycznych, odczuwanych przez dziecko, sprawa jest prostsza (choć wymaga od rodziców niemalże detektywistycznych umiejętności, pozwalających dostrzec ślady szykującego się przeziębienia, problemów z brzuszkiem), objawy są – powiedzmy obrazowo jawne: katar, ból gardła, biegunka. A co w przypadku zaburzeń w rozwoju psychoruchowym?

Czytaj więcej...

szkolny pedagog

Kiedy warto udać się z dzieckiem do pedagoga?

Z założenia dzieci w szkole powinny wykazywać dojrzałość emocjonalną, motoryczną i społeczną. Zazwyczaj u większości z nich tak nie jest. Takie umiejętności z reguły przed pójściem do szkoły osiągnięte powinny być w wieku przedszkolnym. Trudności adaptacyjne w nowej sytuacji, nieodpowiednie zachowania w klasie i na przerwie, niezdolność do koncentracji uwagi w czasie zajęć, wiercenie się w ławce – to problemy wynikające z braku dojrzałości szkolnej.

Czytaj więcej...

Chłopiec bohater

Jak sobie radzić z niedojrzałością emocjonalną?

Emocje odgrywają ogromną rolę w naszym życiu – bez nich byłoby ono zupełnie czarno-białe. Potrafią być piękne, ale problem pojawia się wtedy, gdy nie są dostosowane do naszego wieku. Co to oznacza? Choć często mówimy, że mamy tyle lat, na ile się czujemy, niektóre osoby dorosłe dosłownie zachowują się w dziecinny sposób.

Czytaj więcej...

mała dziewczynka

ZAJĘCIA Z INTEGRACJI SENSORYCZNEJ Z DZIEĆMI “UKRYTEGO SKARBU”

Podopieczni Stowarzyszenia Rodzin Osób z Zespołem Downa “Ukryty Skarb” w dniach od 17.08. 2020 r. do 10.11.2020 r. realizują w Naszej Pracowni specjalistyczne indywidualne zajęcia terapeutyczne z integracji sensorycznej. Realizowane zajęcia prowadzone są w ramach zadania publicznego z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych w ramach projektu “Prowadzenie rehabilitacji osób niepełnosprawnych w różnych typach placówek, re-aktywacja”.

Czytaj więcej...

Ćwiczenia logopedyczne

Z jakich powodów występują zaburzenia mowy u dzieci?

Dzieci uczą się mówić stopniowo, zaczynając od komunikacji ze światem za pomocą płaczu i krzyku. Na kolejnych etapach rozwoju pojawia się tzw. „głużenie”, później gaworzenie, następnie pojedyncze słowa i w końcu pierwsze proste zdania. W trzecim roku życia dziecko z reguły potrafi już tworzyć sensowne wypowiedzi z kilkuwyrazowych zdań.

Czytaj więcej...

ksiazka

Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z Zespołem Aspergera

Książka Grzegorza Borkowskiego Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z Zespołem Aspergera jest skierowana głównie do rodziców, pedagogów, nauczycieli szkół z oddziałami integracyjnymi.

Czytaj więcej...

Dziewczynka maluje

Trudności w uczeniu się wynikające z niezintegrowanych odruchów pierwotnych

W nowoczesnym podejściu neurorozwojowym uważa się, że mózg pracuje jako całość, a w trakcie dojrzewania wyższe partie mózgu stopniowo przejmują kontrolę nad niższymi ośrodkami podkorowymi. Jednakże przedłużająca się dominacja ośrodków podkorowych nad niektórymi czynnościami mózgu będzie negatywnie wpływać na funkcjonowanie, zachowanie i umiejętność uczenia się.

Czytaj więcej...

dziewczynka rysująca na kartce

WYKORZYSTANIE SŁUCHAWEK FORBRAIN® W TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ, TERAPII RĘKI I LOGOPEDII

Miło nam poinformować, że w naszej placówce od stycznia 2020 roku Nasi podopieczni korzystający z terapii integracji sensorycznej, terapii ręki oraz terapii logopedycznej będą mogli pracować z urządzeniem Forbrain®. Słuchawki wraz z mikrofonem są doskonałym uzupełnieniem wymienionych terapii.

Czytaj więcej...

dzieci podczas zabawy 2

TYDZIEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

W Przedszkolu Niepublicznym z Oddziałami Integracyjnymi im. bł. Bolesławy Lament w Lublinie w dniach 8 – 9.07.2019 roku w ramach Tygodnia Integracji Sensorycznej odbyły się zajęcia ogólnorozwojowe sprawdzające umiejętności dzieci wszystkich grup pod względem małej i dużej motoryki.

Czytaj więcej...

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.