Internet
Serdecznie zapraszamy do przeczytania naszych artykułów zamieszczonych w internecie. Można dowiedzieć się z nich wielu interesujących informacji, np. związanych z zaburzeniami mowy u dzieci czy niedojrzałością emocjonalną.
Jak rozpoznać czy dziecko ma zaburzenia słuchowe?
- Szczegóły
Zaburzenia przetwarzania słuchowego objawiają się u najmłodszych na wiele różnych sposobów. Sprawdźmy więc, jakie są to objawy oraz jak w tej sytuacji postępować. Zachęcamy do lektury.
Jak rozpoznać pierwsze objawy autyzmu?
- Szczegóły
Wczesne rozpoznanie autyzmu to klucz do tego, aby wdrożyć skuteczne leczenie. Opiekunowie muszą być więc bardzo uważni na różne sygnały, które często dziecko przekazuje już na wczesnym etapie. O jakie sygnały chodzi? Serdecznie zachęcamy do lektury.
Zaburzenia przetwarzania bodźców zmysłowych u dzieci. Jak je rozpoznać?
- Szczegóły
Zaburzenia bodźców zmysłowych u dzieci są spowodowane nieprawidłową odpowiedzią układu nerwowego na dostarczane bodźce zmysłowe. Mogą one dotyczyć systemu czuciowego, węchowego, wzrokowego, słuchowego i smakowego, a także zmysłu równowagi. Tego rodzaju zaburzenia mogą objawiać się na różne sposoby, przez co ich zdiagnozowanie może sprawić nieco problemów. W poszukiwaniu diagnozy warto udać się z dzieckiem do profesjonalnego, doświadczonego terapeuty.
Czym jest system taktykalny?
- Szczegóły
Terapia systemem taktylnym jest metodą, w której skład wchodzi masaż oraz stymulacja skóry. Jej wykorzystanie ma na celu poprawienie funkcji mózgowych oraz całego układu nerwowego. Terapia stymulacji systemu taktylnego opiera się na założeniach bazujących na wiedzy z neurologii, psychologii, teorii integracji sensorycznej, a także założeń o powiązaniach pomiędzy zachowaniem człowieka a procesach zachodzących w mózgu.
Co wpływa na poziom specjalizacji ręki?
- Szczegóły
Ręka jest kończyną, której sprawność i zręczność pozwala na komfortowe wykonywanie różnych czynności. Wiele osób nie zwraca na to uwagi do momentu, kiedy sprawność ręki spadnie. Przy użyciu ręki możemy przenieść wiele rzeczy, popychać, i wykonywać inne czynności wymagające siły, jak również służy do precyzyjnych prac jak chociażby pisanie. Za płynny, harmonijny ruch ręki, dłoni i palców odpowiada kora mózgowa wraz z skomplikowanymi mechanizmami nerwowymi. Część kory mózgowej odpowiadająca za ruch kończyny górnej zajmuje bardzo duży obszar w porównaniu do pozostałej powierzchni.
Neuroflow jako sposób usprawnienia procesów komunikowania i uczenia się dziecka
- Szczegóły
W przypadku małego dziecka niekiedy okazuje się, że zachowuje się ono tak, jakby nie słyszało. Choć podstawowe badania nie wykrywają żadnych zaburzeń - niby ono słyszy, ale nie wie co dalej zrobić z usłyszanym komunikatem, poleceniem. Dziś zajmiemy się tym tematem. Gdzie udać się po pomoc, jak przywrócić właściwe przetwarzanie przyczynowo-skutowe przekazów werbalnych? Jak przebiega terapia Neuroflow?
Jak korygować opóźnienia mowy u dzieci?
- Szczegóły
Mowa u każdego dziecka rozwija się indywidualnie. Są jednak pewne etapy, które towarzyszą każdemu maluchowi uczącemu się mówić. Zdarza się, że poziom mowy dziecka znacznie różni się od poziomu jego rówieśników. Jeśli mowa pojawia się z półrocznym lub większym opóźnieniem w porównaniu do prawidłowo rozwijających się równolatków, może to być objaw opóźnionego rozwoju mowy.
Technika masażu Metodą Shantala jako nowa forma pracy z dziećmi młodszymi i starszymi
- Szczegóły
W dniach 04 – 06.06.2021 roku odbyło się w Warszawie kwalifikacyjne szkolenie z Masażu Shantala umożliwiające wprowadzenie w Pracowni Diagnozy i Terapii Dziecka zajęć indywidualnych oraz warsztatowych z rodzicami i opiekunami w zakresie stosowania masażu dzieci i dorosłych.
Metoda INPP w teorii i praktyce
- Szczegóły
Pacjenci ze zdiagnozowaną Niedojrzałością Neuromotoryczną wymagają specjalistycznej terapii, która pozwala poprawić jakość ich życia, poprzez integrację odruchów oraz normalizację w obrębie m.in. małej i dużej motoryki. Wczesna diagnoza, jak również właściwe postępowanie terapeutyczne, są niezwykle ważne dla naturalnego, zdrowego rozwoju. Wyjaśniamy, czym jest i jak przebiega terapia odruchów metodą INPP.
OFICJALNY PARTNER KSIĄŻKI "WIDZIEĆ GŁĘBIEJ"
- Szczegóły
Pracownia Diagnozy i Terapii Dziecka - Grzegorz Borkowski została oficjalnym partnerem najnowszej książki autorstwa Barbary Pakuły. Jest to publikacja zawierająca 48 ćwiczeń widzenia obuocznego. Znajdują się tam ćwiczenia o 8 stopniach trudności. Przedstawione są tam ćwiczenia z zakresu wergencji fuzyjnej (w kierunku konwergencji i dywergencji). Dzięki fuzji i stymulacji dysparatnych miejsc siatkówek stymulujemy korę wzrokową do tworzenia obrazu stereoskopowego.