Internet
Serdecznie zapraszamy do przeczytania naszych artykułów zamieszczonych w internecie. Można dowiedzieć się z nich wielu interesujących informacji, np. związanych z zaburzeniami mowy u dzieci czy niedojrzałością emocjonalną.
Jakie znaczenie ma prawidłowe połykanie w terapii logopedycznej?
- Szczegóły
Wbrew pozorom prawidłowe połykanie ma ogromne znaczenie w kontekście terapii logopedycznej. Brak wypracowanej umiejętności tego typu może negatywnie wpływać na skuteczność podjętego leczenia. Nieodpowiednie połykanie może prowadzić nawet do pojawienia się u dziecka wady wymowy, w związku z czym pozytywne efekty przeprowadzanej terapii logopedycznej mogą z czasem ulegać osłabieniu, możliwy jest również brak zauważalnych postępów w leczeniu. Właśnie dlatego, jeśli u dziecka dostrzeżone zostaną problemy z wypracowaniem bądź utrwaleniem prawidłowej mowy, warto sprawdzić, czy połyka ono w odpowiedni sposób. Być może rezultaty kontroli okażą się przełomowe w kontekście prowadzonej terapii zaburzeń mowy. Prawidłowo wykształcony nawyk połykania jest więc kluczowy.
Jak wady wymowy wpływają na naukę czytania i pisania?
- Szczegóły
Dzieci, u których stwierdzono występowanie wady wymowy, powinny być poddawane odpowiednio dopasowanej do ich potrzeb terapii. Wady wymowy są przyczyną wielu nieprzyjemnych konsekwencji, a w tym trudności w czytaniu i w pisaniu oraz w nauce tych umiejętności. Dzieci, które je mają, mogą doświadczać niepowodzeń szkolnych, które polegają na trudnościach w nauce, ale nie tylko.
Jak działa terapia odruchów metodą INPP?
- Szczegóły
Program Integracji Odruchów, znany jako terapia odruchów metodą INPP opracowano w Instytucie Psychologii Neurofizjologicznej INPP w Wielkiej Brytanii, pod kierownictwem dr Peter Blythe i Sally Goddard-Blythe, czego celem było doprowadzenie do integracji odruchów i do normalizacji w obrębie motoryki małej i dużej, postawy, koordynacji, równowagi, wrażliwości na dotyk, świadomości ciała, świadomości przestrzennej, ruchów gałek ocznych i napięcia mięśniowego u wymagających tego pacjentów.
Jak rozpoznać czy dziecko ma zaburzenia słuchowe?
- Szczegóły
Zaburzenia przetwarzania słuchowego objawiają się u najmłodszych na wiele różnych sposobów. Sprawdźmy więc, jakie są to objawy oraz jak w tej sytuacji postępować. Zachęcamy do lektury.
Jak rozpoznać pierwsze objawy autyzmu?
- Szczegóły
Wczesne rozpoznanie autyzmu to klucz do tego, aby wdrożyć skuteczne leczenie. Opiekunowie muszą być więc bardzo uważni na różne sygnały, które często dziecko przekazuje już na wczesnym etapie. O jakie sygnały chodzi? Serdecznie zachęcamy do lektury.
Zaburzenia przetwarzania bodźców zmysłowych u dzieci. Jak je rozpoznać?
- Szczegóły
Zaburzenia bodźców zmysłowych u dzieci są spowodowane nieprawidłową odpowiedzią układu nerwowego na dostarczane bodźce zmysłowe. Mogą one dotyczyć systemu czuciowego, węchowego, wzrokowego, słuchowego i smakowego, a także zmysłu równowagi. Tego rodzaju zaburzenia mogą objawiać się na różne sposoby, przez co ich zdiagnozowanie może sprawić nieco problemów. W poszukiwaniu diagnozy warto udać się z dzieckiem do profesjonalnego, doświadczonego terapeuty.
Czym jest system taktykalny?
- Szczegóły
Terapia systemem taktylnym jest metodą, w której skład wchodzi masaż oraz stymulacja skóry. Jej wykorzystanie ma na celu poprawienie funkcji mózgowych oraz całego układu nerwowego. Terapia stymulacji systemu taktylnego opiera się na założeniach bazujących na wiedzy z neurologii, psychologii, teorii integracji sensorycznej, a także założeń o powiązaniach pomiędzy zachowaniem człowieka a procesach zachodzących w mózgu.
Co wpływa na poziom specjalizacji ręki?
- Szczegóły
Ręka jest kończyną, której sprawność i zręczność pozwala na komfortowe wykonywanie różnych czynności. Wiele osób nie zwraca na to uwagi do momentu, kiedy sprawność ręki spadnie. Przy użyciu ręki możemy przenieść wiele rzeczy, popychać, i wykonywać inne czynności wymagające siły, jak również służy do precyzyjnych prac jak chociażby pisanie. Za płynny, harmonijny ruch ręki, dłoni i palców odpowiada kora mózgowa wraz z skomplikowanymi mechanizmami nerwowymi. Część kory mózgowej odpowiadająca za ruch kończyny górnej zajmuje bardzo duży obszar w porównaniu do pozostałej powierzchni.
Neuroflow jako sposób usprawnienia procesów komunikowania i uczenia się dziecka
- Szczegóły
W przypadku małego dziecka niekiedy okazuje się, że zachowuje się ono tak, jakby nie słyszało. Choć podstawowe badania nie wykrywają żadnych zaburzeń - niby ono słyszy, ale nie wie co dalej zrobić z usłyszanym komunikatem, poleceniem. Dziś zajmiemy się tym tematem. Gdzie udać się po pomoc, jak przywrócić właściwe przetwarzanie przyczynowo-skutowe przekazów werbalnych? Jak przebiega terapia Neuroflow?
Jak korygować opóźnienia mowy u dzieci?
- Szczegóły
Mowa u każdego dziecka rozwija się indywidualnie. Są jednak pewne etapy, które towarzyszą każdemu maluchowi uczącemu się mówić. Zdarza się, że poziom mowy dziecka znacznie różni się od poziomu jego rówieśników. Jeśli mowa pojawia się z półrocznym lub większym opóźnieniem w porównaniu do prawidłowo rozwijających się równolatków, może to być objaw opóźnionego rozwoju mowy.