Internet

Serdecznie zapraszamy do przeczytania naszych artykułów zamieszczonych w internecie. Można dowiedzieć się z nich wielu interesujących informacji, np. związanych z zaburzeniami mowy u dzieci czy niedojrzałością emocjonalną.

trenerzy

Technika masażu Metodą Shantala jako nowa forma pracy z dziećmi młodszymi i starszymi

W dniach 04 – 06.06.2021 roku odbyło się w Warszawie kwalifikacyjne szkolenie z Masażu Shantala umożliwiające wprowadzenie w Pracowni Diagnozy i Terapii Dziecka zajęć indywidualnych oraz warsztatowych z rodzicami i opiekunami w zakresie stosowania masażu dzieci i dorosłych.

Czytaj więcej...

dziecko

Metoda INPP w teorii i praktyce

Pacjenci ze zdiagnozowaną Niedojrzałością Neuromotoryczną wymagają specjalistycznej terapii, która pozwala poprawić jakość ich życia, poprzez integrację odruchów oraz normalizację w obrębie m.in. małej i dużej motoryki. Wczesna diagnoza, jak również właściwe postępowanie terapeutyczne, są niezwykle ważne dla naturalnego, zdrowego rozwoju. Wyjaśniamy, czym jest i jak przebiega terapia odruchów metodą INPP.

Czytaj więcej...

książka 3d z kotem

OFICJALNY PARTNER KSIĄŻKI "WIDZIEĆ GŁĘBIEJ"

Pracownia Diagnozy i Terapii Dziecka - Grzegorz Borkowski została oficjalnym partnerem najnowszej książki autorstwa Barbary Pakuły. Jest to publikacja zawierająca 48 ćwiczeń widzenia obuocznego. Znajdują się tam ćwiczenia o 8 stopniach trudności. Przedstawione są tam ćwiczenia z zakresu wergencji fuzyjnej (w kierunku konwergencji i dywergencji). Dzięki fuzji i stymulacji dysparatnych miejsc siatkówek stymulujemy korę wzrokową do tworzenia obrazu stereoskopowego.

Czytaj więcej...

twarz chłopca

XXVI MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA RÓŻNE ASPEKTY WIELODYSCYPLINARNEJ OPIEKI NAD DZIECKIEM I DOROSŁYM KLIENTEM 28-29 maja 2021, online

XXVI Międzynarodowa Konferencja INPP otwiera forum do dyskusji i wymiany wiedzy z wielu dziedzin medycyny, psychologii i pedagogiki na temat różnych aspektów rozwoju dziecka i dysfunkcji u dzieci i dorosłych. Eksperci z wielu krajów i dziedzin podzielą się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem z praktyki i badań w zakresie rozwoju neuromotorycznego, metabolizmu i odżywiania, funkcji słuchu i wzroku oraz psychiki

Czytaj więcej...

ćwiczenia na terapii

Na czym polega terapia bilateralna?

W przypadku małych dzieci rodzice zawsze martwią się, czy ich pociechy rozwijają się prawidłowo? Czy nie wymagają pomocy specjalisty? W przypadku dolegliwości somatycznych, odczuwanych przez dziecko, sprawa jest prostsza (choć wymaga od rodziców niemalże detektywistycznych umiejętności, pozwalających dostrzec ślady szykującego się przeziębienia, problemów z brzuszkiem), objawy są – powiedzmy obrazowo jawne: katar, ból gardła, biegunka. A co w przypadku zaburzeń w rozwoju psychoruchowym?

Czytaj więcej...

szkolny pedagog

Kiedy warto udać się z dzieckiem do pedagoga?

Z założenia dzieci w szkole powinny wykazywać dojrzałość emocjonalną, motoryczną i społeczną. Zazwyczaj u większości z nich tak nie jest. Takie umiejętności z reguły przed pójściem do szkoły osiągnięte powinny być w wieku przedszkolnym. Trudności adaptacyjne w nowej sytuacji, nieodpowiednie zachowania w klasie i na przerwie, niezdolność do koncentracji uwagi w czasie zajęć, wiercenie się w ławce – to problemy wynikające z braku dojrzałości szkolnej.

Czytaj więcej...

Chłopiec bohater

Jak sobie radzić z niedojrzałością emocjonalną?

Emocje odgrywają ogromną rolę w naszym życiu – bez nich byłoby ono zupełnie czarno-białe. Potrafią być piękne, ale problem pojawia się wtedy, gdy nie są dostosowane do naszego wieku. Co to oznacza? Choć często mówimy, że mamy tyle lat, na ile się czujemy, niektóre osoby dorosłe dosłownie zachowują się w dziecinny sposób.

Czytaj więcej...

mała dziewczynka

ZAJĘCIA Z INTEGRACJI SENSORYCZNEJ Z DZIEĆMI “UKRYTEGO SKARBU”

Podopieczni Stowarzyszenia Rodzin Osób z Zespołem Downa “Ukryty Skarb” w dniach od 17.08. 2020 r. do 10.11.2020 r. realizują w Naszej Pracowni specjalistyczne indywidualne zajęcia terapeutyczne z integracji sensorycznej.

Czytaj więcej...

Ćwiczenia logopedyczne

Z jakich powodów występują zaburzenia mowy u dzieci?

Dzieci uczą się mówić stopniowo, zaczynając od komunikacji ze światem za pomocą płaczu i krzyku. Na kolejnych etapach rozwoju pojawia się tzw. „głużenie”, później gaworzenie, następnie pojedyncze słowa i w końcu pierwsze proste zdania. W trzecim roku życia dziecko z reguły potrafi już tworzyć sensowne wypowiedzi z kilkuwyrazowych zdań.

Czytaj więcej...

ksiazka

Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z Zespołem Aspergera

Książka Grzegorza Borkowskiego Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z Zespołem Aspergera jest skierowana głównie do rodziców, pedagogów, nauczycieli szkół z oddziałami integracyjnymi.

Czytaj więcej...